Thursday, August 9, 2007

Asun Bari-s. Pole maganud 48tundi.

Miks ma pole maganud sellest hiljem, sest lugu làheb edasi.
Jàrgmine hommik tòusime suht vara St-Maxime càmpingus, sest pàike paistis otse telgi peale. Kell 9 oli juba 30 kraadi sooja varjus. Kuid enam see kuumas nii vàga ei hàiri. Isegi hea oli. Pesu kuivas kiiremini àra.
Lòunapaiku alustasime hààletamist. Alguses oli raske, sest Annil oli paha olla ja tahtis oksendada. Kindlasti kùsite kohe millest.
Nimelt sòber Helin andis mulle Tallina bussijaamas kaasa Oravakese kommid. Vist arvas, et kott on liiga kerge : ) Kuna mulle need kommid eriti ei maitse siis jàid nad kotti. Alguses plaanisin nad viia Kreekasse. Seal on nad harjunud igasuguseid asju sòòma. Kuid peale mònda tuhandet kilomeetrit reisimist tekkis meil olukord kus sòòk oli otsas ja juurde polnud kusakilt vòimalik saada, kuna pùhapàeviti on siin ju k6ik suletud. Istusime telgis ja otsustasime àra sùùa Helini kommid. Need olid juba vedeldunud ning tuli vàlja, et minu seedimine on parem kui Annil. Tema sai kerge mùrgituse. Peale ohtra vee tarbimist làks tal paremaks. Hààletasime edasi.
Alguses vòttis meid peale noormees ja viis làbi màgede Frèjus-i kanti. Kòndisime jala mòned kilomeetrid kiirtee ààrde, sealt saime edasi jàrgmise tùùbiga otse Nice-i. Ise kartsin kas ikka jòuab sama pàev kohale. Làks jàlle hàsti.
Esimest korda nàgin pòlenud màgesid. Ainult ùksikud mustad rondid seisid pùsti. Pilt nagu mònest sòjafilmist. Prantsusmaal on màgedesse mineku keeld praegu. Liiga tuleohtlik.
Nice's kàisime poes. Nautisime sòòmist. Linn ise on vàga huvitav. Palju pisikesi tànavaid ja poode. Ning vàga pikad rannad. Muuseume ja muid toredaid kohti on palju. Alguses plaanisime sinna òòseks jààda, leida mòni rahulikum koht magamiseks ning jàrgmine pàev linnaga làhemalt tutvust teha. Kuid linn on suur ja me ei orienteerunud seal eriti hàsti. Samuti hakkas vàsimus kurnama. Raske kotiga on vastik mòòda linna kolada ja òòbimiskohta leida. Sest pakihoidu seal ei olnud. Otsustasime sòita linnast vàlja Monte-Carlose. Hààletama ei pidanud. Kuna Monaco kuningriik toetab bussiliiklust, siis pilet maksis ainult 1.30eur. Hààletades oleks selleks kulunud terve pàev. Bussiga làks 30min. Meie eesmàrk ei ole mitte hààletada vaid reisida. Vàga tobe on istuda pool pàeva ùhe koha peal, oodates seda òiget autot.
Buss sòitis Monacosse mòòda màgiteed, mis eestlase jaoks nauding.
Pean ùtlema, et see koht meeldis mulle vàga. Arhitektuur on eriline. Majad sobivad omavahel ilusti kokku. Palju on parke ja aedu. Ning mitte ùks neist ei olnud unarusse jàetud. Loomulikult on seal ka F1 rada. Vist ei pea mainima luksusautode olemasolu. Piisas vaid 5min. paigal seista ja vòisid kindel olla, et nàed Ferrarit. Teatud raha eest sai ka ise punase autoga vormeli rajale tiiru peale teha. Sadamas seisid loomulikult jahid. Alguses tundub, et megakallis koht on. Kuid meie ostsime sùùa supermarketist ja òòbisime rannas tasuta. Vesi oli ka vàga soe ja selge. Magasime yhe kòige kallima hotelli kòrval. Tuba seal 1000eur-i eest ei saa. Kuid tegelikult vàga hàsti ei maganud. Mingi hetk hakkas kuskilt kerget vihma tulema. Siis aga tòmbasin telgiriide meile peale ja màrjaks ei saanud. Kuid mingit rohtu ei olnud òòsel kihutavate sportautode vastu. Pàeval nad eriti kiiresti liigelda ei saa. Selle asemel naudivad nad òòsel tùhjasid tànavaid. Jàrgmine pàev panime kotid rannahoonesse hoiule ning saime samas ka dushi all kàia. Kolasime mòòda linna ringi. Kahjuks printsi vanade autode kogu muuseumisse vaatama ja vormeli ajalugu tutvustavatele nàitustele ei jòudnud. Kàisime kùll Jaapani aias. Kultuurilist vàrki on palju seal. Ainuùksi see on huvitav, kuidas on tehtud liftisùsteemid liiklemiseks erinevate tasandite vahel, Monte Carlo asub ju màekaldal.
Linnas on aeg justkui seisma jàànud. Selline Sean Connery aegne 007 tunne oli. soovitan kòigil siia korraks tulla. Vàga ilus ja puhas koht igas mòttes.
Kuid jàlle interneti aeg saab otsa. Loodan, et jàrgmine postitus tuleb juba Kreekast.

Linn Nice.

Anonymous said...

Jaanus!

Raiu endale pähe, et ma olen E-tähega!!!! Kui tagasi oled, siis räägime sellest pikemalt... Ja kommidel polnud viga midagi. Tallinnas olid need tip-top.