Wednesday, August 8, 2007

Olen Roomas

Veidi reisist mis on juba toimunud. Pildid lisa hiljem Kreekas juurde.
Saksamaalt Lòuna -Prantsusmaale Marseille jòudsime uhe pàevaga. Ning ainult kolme autoga. Alguses plaanisime sinna jòuda umbes 4 pàevaga. Ning sihtmàrk ei olnud Marseille vaid alpid. Aga kuna Metz-ist vòttis meid peale prantslane-bulgaarlane, kes elab seal. Siis otsustasime, et sòidame ka sinna. Kohapeal linnas tegi ta meil sama òhtu autoga ekursiooni ja viis oma tuttavate hotelli. Koht oli keset vanalinna. Hotelli arve: kaks inimest - 31eur. Jàrgmine pàev jàtsime kotid hoiule ja kolasime veidi ringi. Linn on kaunis kuid ràpane. Inimesi elab seal 1.5mil. Ning 50% on Alzeeriast pàrit. Kuna suurlinnad mind ei huvita, siis sòitsime bussiga ààrelinna ja hààletasime edasi Itaalia poole.
Ilusasesse Lòuna-Prantsusmaa linna Cassisesse jòudsime suht lihtsalt. Hààletamisega oli vedanud. Kahel korral sain vaevalt koti seljast vòtta kui auto juba kinni pidas ja meid edasi viis. Oleme kuulanud autojuhtide nòuandeid, mis kohti vòiks kulastada. Tànu sellele jòudsime ka Cassisesse. Tegemist on mereààrse kohaga, kaljude vahel. Pàike paistab koguaeg, kuid vesi on veidi kulm +20kraadi. òòbisime campingus mis on vàga odav ja turvaline koht. Seal on olemas duss, wc ja pesu pesemis vòimalus. Kuid eestist àra sòites ei vòtnud ma kaasa alusmatte. Tundusid teised liiga suured. Kott kaalub niigi 16kg. Igatahes magasin kolm òòd killustiku peal.
See on linn kuhu soovitan puhkama tulla. Tòeline kuurort.
Edasi liikusime mòòda rannikut hààletades. Kahjuks ei saanud kuidagi mòòda linnast Toulon. Vàga igav ja pikk linn. Kuna viimane autojuht pani meid maha suht kesklinnas. Tànu sellele pidime linnast vàlja kòndima kiirtee ààrde. Aga linn osutus liiga vàsitavaks ja sooja on varjus 25-30kraadi. Pidime vòtma bussi ààrelinna. Kahjuks seal ei pààsenud kuidagi kiirteele ligi. Piirded olid ees. Vòi oli koht ohtlik hààletamiseks. Igatahes peale 5 tundi kottidega kòndimist ààrelinnas jòudsime Ikeasse. Tegimi vàiksed kohvid ja kysisime nòu, kuidas edasi liikuda. Saime kaks soovitust. Uks tudruk soovitas kòndida Ikea taha kus asub bensujaam ja seal hààletada. Marsuudi pikuseks oleks olnud 500m. Kuid hiljem kysisime noormehe kàest. Tema ei teadnud midagi bensukast vaid soovitas meil ikka mòòda kiirtee ààrt kòndida. Vahepeal ka yle silla, kus autod sinust meetri kaugusel mòòda kihutavad.
Loomulikult kuulasime meesterahvast. Kòndisime suurte kottidega vàga pika tee mòòda kiirteed. Autod lasid signaali, vilgutasid tuledega. Kuna meie olime nii vàsinud siis meil oli ukskòik. Vesi hakkas ka otsa saama ja kuumus oli tappev. Cassises olime mòlemad òlad kergelt àra pòletanud ja kott soonis vastikult neid. Loll muie tekkis nàole kui jòudsime lòpuks bensukasse mille taga seisis suur sinine Ikea hoone.
Ostsime vett juurde ja alustasime hààletamist. Liiklus oli eriti hòre selles kohas. Kuid 40min pàrast pidas meie ees kinni auto. Milles oli prantsuse noormes ja pisike koera kutsikas. Tema taga peatus ka inglise hipide auto. Nad tundsid yksteist.
Vòtsid meid meeledi peale ja liikusime edasi. Alguses làksime Prantsuse noormehe vanemate juurde. Ta vòttis sealt mòned asjad, et edasi liikuda. Tegeleb ka reisimisega. Kusagil keset Prantsusmaad oli kohanud Inglasi ja yhinenud nendega.
Meil endal oli plaanis Nice jòuda. Vàhemalt sinna poole. Aga kuna pàev oli olnud vàga kurnav siis otsustasime koos nendega olla. Kuna nad ise nii lahkelt vàlja pakkusid. Alguses sòitsime kusagile campingusse kus sòòdi, joodi. Sealt edasi làksime randa òòbima. Kohale jòudsime kell 12 òòsel. Eriti midagi ei nàinud kuhu magama làksime. Seda parem oli hommikul ullatus nàhes kaunist liivast randa ja tàitsa sinist vett. Cassisest olin ostnud ujumisprillid. Nendega nàgi ka veealust maailma. Veetsime enamus pàeva rannas ujudes. Kusagil kella nelja aeg jàtsime oma sòppradega hyvasti ja alustasime hààletamist. Saime sòita pàris mitme autoga see pàev. Enam ei màleta palju neid oli. Kuid jàlle pàev lòppes hàsti. Istusin bensiinijaamas kottide otsas kui auto kinni pidas. Ma isegi ei hààletanud. Liiga vàsind olin selleks, et kàtt uleval hoida. Autos oli kaks Itaalia noormest ja yks saksa tudruk. ònneks nad oskasid inglise keelt. Keelega on siin mail probleeme. Prantslased ja Itaallased eriti inglise keelt ei oska. Tark on endale enne selgeks teha mòned tàhtsamad sànad. Siis nad muutuvad kohe leebemaks, kui yritad vàhemalt midagi rààkida. Aga jah. Nad kutsusid meid enda juurde càmpingusse. Mis asus tàpselt meie marsruudi peal. Tore oli ka ennast vahest pesta. Sest merevesi on siin vàga soolane. Ebamugav on olla soolane ja siis veel pàiksekreemi kiht peal. Kuid ka sellega harjub.
Tegelikult oleksime vòinud hoopis rannas òòbida. Oleksime saanud raha kokku hoida. Kuid ei teadnud, et seal saab pesta ainult 3eur-i eest. Arvasime, et peab selleks òòbima seal. Nyyd oleme targemad.
Tàna rohkem kirjutada ei jòua, sest kumbki tàna òòsel eriti maganud ei ole.

Armas lõuna-prantsusmaa kuurort Cassis.
Rand kus koos Inglise hippidega ööbisime.