Tuesday, February 23, 2010

Reisikiri VI

Tere!

Oleme j6udnud tagasi Kuala Lumpurisse ja t2na saime ostetud ka oma lennupiletid Austraaliasse (neljap 88sel minek, reede varahommik kohal). Otsustasime minna Melbourne asemel Perthi, kuna seal on vaiksem ja kiirem v6imalus t88d leida.

Meie p2evi Malaisias on suuresti sisustanud Natuurehitus, kes korteri vannitoa torut88d tegi. Aga noh, m6ru maitse peab ikka magusas tynnis olema, muidu muutuks veel l22geks....

Ilmad on j2tkuvalt kuumad siin. Sattusime ikkagi k6ige kuumemal ajal Malaisiasse. Isegi kohalikud vaevlevad kuumuse k2es. Hetkeolukorda iseloomustab vast yhe v2ikese USA poisi kysimus: "Daddy, why are you raining on the back?"

Igaljuhul viimastest hetkedest Penangis. Laup2eval l2ksime kirikusse, kus meid v6eti avasyli vastu. Imetore oli see, et tegemist oli inglise keelse kirikuga. P2rast yhisl6unat v6ttis meid oma hoolitseva tiiva alla Becki ja Marvin (yle 50nesed USAst tulnud abielupaar. Nad otsustasid j22da pensionile ja riigi poolt pakutava sotsiaalse kindlustusega elada Malaisias. Oma p2evi sisustavad nad SDA haiglas vabatahtlikku t88d tehes). Abielupaarist niipalju, et naine oli nii jutukas, et koosveedetud 4 h jooksul tuli 2 x 1 min vaikusehetke. 2rge saage valesti aru, nad olid lahked ja avatud, lihtsalt sellised hetked meenutavad kui oluline on ikkagi kaaslase valik. Need koosveedetud tunnid olid ikka p2ris v2sitavad...

Laup2eva p2rastl6unal k2isime Becky ja Marviniga kohalikus Botaanikaaias ning p2rast paaritunnist puhkust l2ksime Hiina Uue Aasta pidustusi vaatama China Towni. Plaanisime Kuala Lumpurisse tulla pyhap2eval. Aga v6ta n2pust - k6ik bussid olid pyhap t2is, sest siis l6ppes n2dala kestnud pidustused. Lisa88 otsustasime veeta pastori kodus kuna tolle naine oli nii lahkelt kutsunud. S22stsime oma ~120 EEK, mis kohalikus v22ringus on k6va s6na.

Meil olid toredad 6htud Georgtownis (Penangi pealinnas). Chinatowni (kus olid enamus back packereid kogunenud) Bob Marly baaris armastasid linna tulnud vl2karid istuda. K2isime ka seal. Tellisime endale j22kohvi, mis maitses imeh2sti ning maksis vaid ~18 EEK. Kuna seda oli suur klaasit2is, siis tegevust sellega j2tkus kauaks. Aktiivsemad v2lkarid kutsusid inimesi laudu yhendama ja niisiis me yhel 6htul istusime yhise laua taga Kanadast, Poolast, Islandilt, Saksast, Soomest, USAst, Sloveeniast jm p2rit inimestega. P2ris vahva oli.

Viimasel p2eval Penangis kylastasime Kek Lok Si templit, kus asub Aasiamaade t2htsaim Buda. P2ris v6imas oli. Suu aga j2i lahti kui n2gime templit 6htupimeduses. K6ik kohad olid t2idetud erinevat v2rvi tuledega, vilkuvate ja niisama p6levatega. Kohati tekkis tunne nagu oleksime Las Vegasesse sattunud. kesksel kohal ilutses post, millel jooksid tuled pidevalt edasi-tagasi, just nagu p2ris kasiinol.

Penangis olles avastasime enda jaoks Valge kohvi. Siia maani pole veel p2ris t2pselt aru saanud, miks see on VALGE kohvi, sest kohvioad on ikka pruuni v2rvi, aga maitseb imeliselt. Isegi Kristiinale, kellel muidu v2ga kohvisoolikat ei ole.

Vaikselt toidu juurde j6udes tuleb t6deda, et siin on ikka p2ris rasvased toidud. Enamasti k6ik on praetud. Teine omap2ra on siin see, et menyys on "vegetarian chicken". Kultuuri erip2rana on viimased pool n2dalat Kristiinal k6hus keeranud (v2hemalt korra p2evas). Aga eks need kohalikud ole ka k6hetunud olemisega, sest toiduga nad vitamiine ei saa. Jaanus pani Kristiina kyll kohalikku spordijooki tarbima, aga tundub, et "syda on paha" kord p2evas k2ib asja juurde.

T2na k2isime Tala juures basseinis ujumas. Siinsetele kortermajadele on sisse ehitatud bassein ja j6usaal, mida saab oma parema 2ran2gemise j2rgi kasutada. Nii et kui te ei pea kohapeal olema, siis tulge Malaisiasse m6neks ajaks elama. Neti yhendus on siin olemas ja eluolu on odav :)